052-6070779

עו"ד ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כח מתמשך

משפחות רבות נאלצות להתמודד לצערן עם התדרדרות במצב הרפואי של אחד ההורים או אף שניהם.

לא מעט לקוחות מגיעים למשרדי לאחר שכבר אחד מבני הזוג כבר נמצא במצב של חוסר התמצאות ופונים אלי לסיוע משפטי וייצוג בבית המשפט לטובת קבלת מינוי לאפוטרופסות. תהליך לא פשוט, לעיתים מורכב וארוך, המצריך את הסכמת כל בני המשפחה, המדינה וכמובן בית המשפט. רבים ממש מצטערים על כך שאילו היו יודעים מראש על האפשרות לערוך ייפוי כוח מתמשך היתה נחסכת מהם טרחה מיותרת, עוגמת נפש רבה והוצאת כספים רבים מיותרים ובעיקר השקט הנפשי שהיו זוכים לו אילו היו מבצעים זאת מראש.

בעריכת יפוי כוח מתמשך כל התהליך מתבצע מראש כאשר האדם בריא, צלול ויכול לקבל החלטות מושכלות וצופות פני עתיד לגבי עתידו הכלכלי והבריאותי.

לעיתים ההתדרדרות הרפואית מזדחלת לאיטה עד שמגיעה לנקודת אל חזור. לעיתים היא מופיעה פתאום, ללא התראה מראש כך שבני המשפחה אינם מוכנים ואינם מודעים לדרכי התמודדות עם המצב החדש, הן ברמת ההתמודדות הרפואית והן ברמה המשפטית.

במקרים רפואיים רבים, כגון דמנציה, החולה חדל להיות מודע למעשיו וללא יכולת מעשית להתנהל ברמה הקוגניטיבית. במקרים מסוג אלו, יש צורך למנות אפוטרופוס על ידי בית המשפט.

עם זאת, ישנה דרך אלגנטית, פשוטה ומאוד מכובדת להתכונן למציאות מסוג זה.

מינוי מיופה כח מבעוד מועד לקבלת החלטות עבור החולה ללא צורך התערבות בית המשפט.

ייפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי הנותן ביד כל אדם את היכולת לתכנן את מצבו המשפטי ולנהל את ענייניו לפי הדרך שהוא מעוניין להתוות ועל ידי האנשים שהוא מעוניין שיפעלו בשמו.

התיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, שנכנס לתוקף באפריל 2017, שינה מהיסוד את יכולתו של הפרט והשאיר את השליטה על חייו של האדם בידיו גם כאשר לא יהיה כשיר לעשות כן בעתיד.

למעשה המחוקק מאפשר לכל אדם להכין את עצמו לימים לא קלים, ולמנות לעצמו "ממלא מקום" (מיופה כוח) שיוכל לבצע במקומו כל פעולה שיקבעו, באופן שיקבע האדם מראש, גם כאשר מצבו הבריאותי או הנפשי, הזמני או הקבוע לא יאפשר זאת.

חשוב לדעת, ייפוי כוח רגיל, ואף ייפוי כוח נוטריוני פג תוקפו בין היתר ברגע שהאדם עצמו אינו יכול לבצע עוד את הפעולה בעצמו כדוגמת מצב של אי כשירות משפטית. (למעט מספר חריגים לפעולות ספציפיות כדוגמת ייפוי כוח בלתי חוזר לצד ג' לביצוע פעולה במקרקעין)

בדיוק לרגעים מסוג זה זקוק כל אחד לאותה תכנית מגירה אשר ב"יום פקודה" תכנס מידית לפעולה כך שמיופה הכוח אשר מיניתם מראש יוכל להיכנס לתפקיד ולהמשיך מאותו המקום בו הדברים נעצרו – לפי הדרישות וההוראות שנתתם מראש ועד לרגע בו תוכלו לחזור ולנהל את עניינכם בעצמכם.

החלופה היחידה שהייתה קיימת עד לתיקון בחוק היא מינוי אפוטרופוס – הליך בפני בית-משפט, המנשל את הפרט מזכויותיו ומגדיר את האדם כלא כשיר, מרגע בו ממונה לו אפוטרופוס לאדם. מדובר בהליך בפיקוח גבוה של בית-המשפט והאפוטרופוס הכללי במסגרתו האדם מאבד את כשרותו המשפטית והאפוטרופוס נכנס בנעליו.

ייפוי הכוח המתמשך, בניגוד לאפוטרופסות, הוא כלי מתקדם ובעל גמישות רבה יותר אשר נועד להתחשב בדיוק ברצונות האדם כפי שקבע אותם מראש – החל מבחירת מיופה או מיופיי הכוח, היכולת להחליפם או לבטל את ייפוי הכוח, ההנחיות לגבי דרך פעולתם ואף העמדת פיקוח על הפעולות שיבוצעו.

כשם שביטוח סיעודי הפך לנחלת הכלל וכיום גם בני 20 ו-30 מבטחים עצמם גם בביטוח סיעודי וגם בביטוח אובדן כושר עבודה הרי שייפוי הכוח המתמשך הוא תמונת מראה משפטית למצבים דומים, ונועד לדאוג גם להיבטים המשפטיים של אותו מצב שהביטוח הסיעודי ואובדן כושר העבודה אמור לדאוג להם.

לעו"ד איתמר ארנסט הוסמך לעריכת ייפוי כוח מתמשך ובעל ניסיון רב בעריכת יפוי כוח מתמשך, תוך גילוי סבלנות הבנה עמוקה של צרכי הלקוח ומציאת פתרונות חכמים ויצירתיים עבורו.

 

עו"ד ייפוי כוח מתמשך

עו"ד ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך חשוב ביותר שמומלץ לכל אדם לשקול. מהות ייפוי כוח זה היא מינוי של אדם, או מספר בני אדם, לטיפול בענייניו של מי שעקב מחלה או פגיעה כלשהי מפסיק להיות צלול בדעתו ולא מסוגל לדאוג לעצמו. חשוב לציין שגם עבור עו"ד ייפוי כוח מתמשך מדובר במסמך מורכב, ולכן על-פי חוק רק עורכי דין שעברו הכשרה ספציפית והוסמכו ע"י האפוטרופוס הכללי, רשאים להעניק שירותים בתחום זה. עו"ד איתמר ארנסט הינו עורך דין מוסמך לעריכת ייפויי כוח מתמשך וכל פעולה אחרת הקשורה במסמכים יקרי ערך אלה.

מה כולל השירות של עו"ד ייפוי כוח מתמשך?

* הכוונה – מינוי מיופה כוח, או מספר מיופי כוח, מחייב קבלת החלטות רבות: מה יהיו תחומי האחריות של מיופה הכוח, האם יוטלו עליו מגבלות, באילו נסיבות ייפוי הכוח ייכנס לתוקף ועוד. עו"ד מומחה בתחום זה מספק ייעוץ מקיף שמסייע להגיע להחלטות מיטביות וזאת לאחר בירור צרכים וערכים מקיף ויסודי.

* ניסוח מדויק – הבנת רצונו של האדם בנוגע לניהול חייו אם הוא לא יוכל לעשות זאת מחייב עריכת ייפוי כוח מנוסח במפורט, ועוד יותר מכך מדויק כך שיהיה הרמטי וללא טעויות. זהו עוד מרכיב מרכזי בשירות של עורך הדין.

* טיפול בפן הבירוקרטי – בנוסף לעזרה המהותית, חשוב לזכור שלא ניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך ללא עורך דין שהוסמך לכך. עורך הדין גם מבטיח התנהלות בירוקרטית יעילה ומהירה, כך שייפוי הכוח יופקד כחוק אצל האפוטרופוס הכללי.

* שינוי / ביטול – גם במקרה של עריכת שינוי כלשהו בייפוי הכוח, או לחילופין כשרוצים לבטל אותו (פעולה שאפשר לבצע בכל נקודת זמן), יש לפנות לעורך דין מומחה בתחום זה.

התנהלות אחראית ותשומת לב לכל פרט ופרט

משרד עו"ד ארנסט הוקם ע"י עורך הדין דוד ארנסט ז"ל בשנת 1979. כיום מוביל את המשרד הוותיק והמוערך בנו של דוד, עוה"ד איתמר ארנסט, שכבר צבר ניסיון מגוון גם בתחום הספציפי של ייפויי כוח מתמשכים. בהתאם המשרד הוא הכתובת הנכונה לכל מי שזקוק או זקוקה לשירותי עו"ד ייפוי כוח מתמשך. השירות ניתן מתוך מודעות מלאה לאחריות הרבה שבעריכת ייפוי כוח מדויק, עם תשומת לב מרבית לכל פרט ופרט ועל בסיס שיקול דעת מעמיק.

עורך דין ייפוי כוח

עורך דין ייפוי כוח

החל מגיל 18 אנחנו מקבלים את הכוח החשוב ביותר: לנהל בעצמנו את חיינו, בהתאם למה שאנחנו רואים לנכון (עד אז ההורים מוגדרים כאפוטרופוסים טבעיים). יחד עם זאת יש מצבים שבהם אדם מאבד את הכוח הזה, עקב מחלה או פגיעה קוגניטיבית. ייפוי כוח, וליתר דיוק ייפוי כוח מתמשך, הוא הכלי המשפטי שמעניק החוק בישראל למי שרוצה להיערך למצב כזה. כשרוצים לנצל את האופציה הזו יש לפנות אל עורך דין ייפוי כוח, כלומר עו"ד שעבר הסמכה ייעודית לכך. משרד עו"ד איתמר ארנסט מעניק את השירות הזה על בסיס ניסיון רלוונטי וקשב מלא לכל אדם.

למה מבחינת עורך דין ייפוי כוח מתמשך הוא אופציה מומלצת?

* מקדים תרופה למכה – היכולת לחזות מראש תרחישים שליליים ולהיערך לקראתם היא יכולת בעלת חשיבות רבה מאוד. זוהי בדיוק גם המהות של ייפוי כוח מתמשך ובכך כוחו.

* מקנה שליטה מלאה – עוד סיבה לכך שכל עורך דין אחראי ממליץ על עריכת ייפוי כוח מתמשך היא השליטה המלאה שיש לאדם בתכנון ניהול חייו אם הוא עצמו לא יוכל לעשות זאת. בפרט האדם הוא זה שבוחר בידי מי יופקד הניהול, בניגוד לאפוטרופסות שבה האפוטרופוס למעשה ממנה את עצמו (בכפוף כמובן לקבלת אישור רלוונטי).

* מבטיח מקסימום גמישות – עוד יתרון של ייפויי כוח מתמשכים הוא הגמישות: כך למשל ניתן להציב מגבלות שונות, לכוון את מיופי הכוח להתנהלות הרצויה במקרים שונים, לקבוע את התנאים שבהם ייפוי הכוח נכנס לתוקף ועוד.

* מאפשר פיצול סמכויות – אפשרות נוספת שמקנה ייפוי כוח מתמשך הוא פיצול הסמכויות בין מספר בני אדם. למשל, אדם אחד שיטפל בסוגיות הכלכליות ואדם אחר שיופקד על העניינים הרפואיים.

שירות קשוב וייפוי כוח מותאם אישית לכל אדם

עבור עורך דין ייפוי כוח מתמשך הוא אתגר – בגלל הצורך להתאים אותו אישית לכל אדם באופן מושלם. במשרד עו"ד איתמר ארנסט מקפידים על קשב רגיש ועל ייעוץ מקיף עוד בטרם עריכת ייפוי הכוח, על-מנת להגיע לאותה התאמה נדרשת, וכן לניסוחים מדויקים וחד-משמעתיים שיבטיחו מימוש מלא של רצונו של האדם אם ייווצר צורך בהפעלת ייפוי הכוח.

 

עו"ד ייפוי כוח מתמשך
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support